Firmy Green Cell i North kilka miesięcy temu połączyły siły, by pomóc środowisku. Tym razem do inicjatywy dołącza Precio.pl, sprzedawca laptopów poleasingowych, który działa w oparciu o hasło: „Nowe nie zawsze jest lepsze”. Promocja recyklingu i walki z elektrośmieciami, edukacja ekologiczna klientów i inspirowanie do dawania drugiego życia urządzeniom elektronicznym – to główne cele drugiej odsłony akcji „Zielony kierunek”.

Postępująca degradacja środowiska naturalnego, kryzys klimatyczny i rosnąca ilość odpadów – to naglące problemy współczesnego świata. By je rozwiązać, konieczne są nie tylko zmiany na poziomie globalnym, ale również lokalnym. Zamiast wyrzucać zepsuty sprzęt, często wystarczy wymienić tylko zużyte elementy, o czym firmy Green Cell i North przekonywały już podczas pierwszej odsłony swojej akcji.

north rtv agd

Dzięki współpracy z Precio.pl „Zielony kierunek” w nowej odsłonie zyska jeszcze szerszy proekologiczny wymiar i pokaże, że stary sprzęt elektroniczny, który wylądowałby na wysypisku, może służyć przez kolejne lata nowym użytkownikom. Sklep Precio oferuje laptopy poleasingowe klasy biznes, przekonując, że nowe sprzęty nie zawsze są bardziej funkcjonalne i przyjazne dla użytkowników niż te pochodzące z drugiej ręki.

Jeszcze więcej radości z zielonego kierunku

Firmy Precio.pl, North i Green Cell poprzez eksperckie artykuły i komunikację w social mediach chcą przekazywać rzetelne informacje i zachęcać do korzystania z części zamiennych oraz używanego sprzętu, pokazując płynące z tego korzyści zarówno dla samych użytkowników, jak i planety. Akcja „Zielony kierunek” ma uświadomić klientom, jak duży wpływ na środowisko mają ich codzienne wybory oraz jak niewiele trzeba, by pomóc Ziemi.

Promowanie tych idei będzie wspierane dodatkowo przez ciekawe konkursy organizowane przez firmy uczestniczące w projekcie oraz rabaty, które sprawią, że dawanie elektronice drugiego życia będzie jeszcze bardziej korzystne.

green cell baterie

Najlepsza droga do zmian wiedzie przez edukację – w zakresie zagrożeń środowiskowych, elektrośmieci, gospodarki zamkniętej, filozofii less waste, recyklingu i naprawy sprzętów. Wszystkie te zagadnienia zostaną przybliżone klientom w ramach projektu „Zielony kierunek”. Akcja skierowana jest zarówno do indywidualnych użytkowników sprzętu elektronicznego, jak i firm zainteresowanych wykorzystaniem proekologicznych rozwiązań.

Organizatorzy akcji liczą, że projekt pozwoli zrealizować długoterminowe efekty – wydłuży cykl życia produktów i ograniczy zużycie surowców nieodnawialnych nie tylko przez klientów, ale także inne marki.