Zwiększone zainteresowanie światem e-commerce sprawia, że coraz więcej firm, które do tej pory działały tylko stacjonarnie, chce rozpocząć swoją przygodę ze światem online. Istnieje jednak jeden problem. Wielu przedsiębiorców nie wie, w jaki sposób należy do tego podejść, aby sprzedaż B2B przyniosła zadowalający wzrost, który zainicjuje dalsze inwestycje.

Czy prowadzenie działań w obrębie sektora B2B jest trudne?

Dla wielu początkujących przedsiębiorców działanie w sektorze B2B jest trudne. Ma się wtedy do czynienia z innymi właścicielami firm, którzy doskonale wiedzą, za co płacą. Rzeczywistość wygląda jednak lepiej. Właściciele innych biznesów to tacy sami ludzie jak my. Mają oni własne upodobania oraz wątpliwości. Sposobem na podbicie ich serc będzie zaproponowanie produktu lub usługi, który rozwiąże ich problem. W takim przypadku w grę wchodzi nie tylko jakość usługi, ale przede wszystkim cena. Przedsiębiorca mający do wyboru dwie firmy, które mają identyczną ofertę, zazwyczaj wybierze tańszą z nich.

Nie bez znaczenia jest również obsługa posprzedażowa. W przypadku sprzedaży zaawansowanych usług (np. hurtownia internetowa), obsługa jest nieodłącznym elementem całości procesu. Jeżeli po pierwszym zakupie kupujący stwierdzi, że sprzedający nie wywiązuje się w pełni z obowiązków, z pewnością znajdzie innego dostawcę. Kluczowym elementem zatem może być nie tyle, co pozyskiwanie nowych klientów, ale opieka nad obecnymi.

Jakie działania podejmować w celu promocji biznesu?

Sektor B2B rządzi się swoimi prawami. Niektóre sposoby promocji biznesu mogą nie być aż tak skuteczne, jak ma to miejsce w przypadku docierania do klientów B2C. W co warto zainwestować? Do przedsiębiorców najlepiej dotrzeć bezpośrednio, ponieważ zbyt długa ścieżka dotarcia do klienta, może ostudzić jego zapał. Sprawdzą się zatem bezpośrednie maile, rozmowy telefoniczne oraz spotkania. Są to najpewniejsze sposoby, jakimi może posługiwać się hurtownia internetowa. Sprzedaż B2B to nie tylko marketing bezpośredni. W tym zakresie warto być obecnym również w kampaniach reklamowych Google Ads oraz w wynikach organicznych wyszukiwarki Google. W dłuższej perspektywie czasu te kanały mogą przynieść satysfakcjonujące efekty.

W procesie promocji biznesu bardzo ważna jest cierpliwość. Dobrze wiemy, że nie od razu Rzym zbudowano. Każdy potencjalny klient musi przemyśleć to, czy chce z nami wejść we współpracę. W praktyce oznacza to tygodnie czekania za odpowiedzią klienta.

Z jakiego oprogramowania warto korzystać?

Wybór oprogramowania powinien być jednym z pierwszych kroków do stworzenia własnego biznesu B2B. Na rynku dostępnych jest wiele systemów, które oferują pomoc w tym zakresie. Przykładem jest oprogramowanie CStore, które na bazie doświadczeń użytkowników systemu, wdraża coraz nowsze funkcjonalności, które sprawiają, że obsługa systemu jest coraz prostsza. O tym jak połączyć świat IT ze światem biznesu, można przeczytać w tym miejscu https://www.cstore.pl/blog/sektor-b2b-co-to-jest-czym-sie-charakteryzuje-i-jakie-ma-znaczenie-dla-firm/. Co jest jeszcze ważne przy wyborze oprogramowania? Zdecydowanie wsparcie technicznego supportu. Wielu przedsiębiorców nie zna się na technicznych aspektach. Potrzebne będzie zatem wsparcie, które nie tylko pomoże w momentach zawahania, ale również sprawnie pozwoli rozpoznać i rozwiązać problem. Każda godzina opóźnienia może przynieść spore straty przedsiębiorcy. Kluczowa będzie zatem nie tylko cena za oprogramowanie, ale również szybkość działania supportu.

Artykuł zewnętrzny