Każdy, kto robi zakupy w sieci, zna dobrze największą w Polsce platformę e-commerce o nazwie Allegro. To właśnie na niej najchętniej robi się zakupy na terenie kraju. Amazon chce przyciągnąć firmy, które do tej pory sprzedawały na tego typu platformach do siebie, oferując im klientów z całego świata. Jest to szansa dla małych i średnich przedsiębiorstw, dzięki której mogą poszerzyć swój asortyment i pozyskiwać klientów na szerszą skalę. Ponadto wejście platformy ma zachęcić nowych użytkowników do korzystania z innych niż dotychczasowe miejsc zakupów. Na pewno część kupujących zostanie przy tradycyjnej formie zakupów lokalnych, wybierając znane im Allegro i tak samo sprzedający nie skuszą się na inny niż polski rynek. Większość polskich sprzedawców nadal boi się rynków zagranicznych i tym samym skupia się na krajowym. Wejście na rynek zagraniczny wiąże się z koniecznością dostosowania logistyki i płatności, a także przygotowania regulaminu i oferty na inny język.