Amazon to amerykańskie przedsiębiorstwo handlowe, które prowadzi największy na świecie sklep internetowy. Chociaż w Polsce Amazon magazyny ma już od kilku lat, dopiero niedawno wystartował polski sklep internetowy. Czy będzie dużą konkurencją dla takich serwisów, jak np. Allegro?

Co dla Polaków oznacza wprowadzenie platformy internetowej?

Posiadane przez Amazona logistyczne magazyny usytuowane na terenie całego kraju z pewnością pomogą w funkcjonowaniu platformy internetowej. Dzięki zastosowaniu takiej strategii, kupujący nie muszą martwić się o szybką i bezproblemową dostawę, ponieważ sam Amazon będzie dbał o wykonanie zamówienia. Wiele osób chętnie robi zakupy przez internet, o czym mogliście przeczytać już na Smartix.pl. Popularne stało się również zamawianie produktów z zagranicznych stron, ze względu na ich lepszą cenę oraz brak możliwości dostania podobnej rzeczy na polskim rynku. Wprowadzenie platformy Amazon do Polski oznacza więc, że dużo łatwiej zakupisz interesujące Cię towary, przy jednocześnie szybkiej i sprawnej dostawie.

Jaki wpływ ma pojawienie się platformy na interesy lokalnych graczy?

Każdy, kto robi zakupy w sieci, zna dobrze największą w Polsce platformę e-commerce o nazwie Allegro. To właśnie na niej najchętniej robi się zakupy na terenie kraju. Amazon chce przyciągnąć firmy, które do tej pory sprzedawały na tego typu platformach do siebie, oferując im klientów z całego świata. Jest to szansa dla małych i średnich przedsiębiorstw, dzięki której mogą poszerzyć swój asortyment i pozyskiwać klientów na szerszą skalę. Ponadto wejście platformy ma zachęcić nowych użytkowników do korzystania z innych niż dotychczasowe miejsc zakupów. Na pewno część kupujących zostanie przy tradycyjnej formie zakupów lokalnych, wybierając znane im Allegro i tak samo sprzedający nie skuszą się na inny niż polski rynek. Większość polskich sprzedawców nadal boi się rynków zagranicznych i tym samym skupia się na krajowym. Wejście na rynek zagraniczny wiąże się z koniecznością dostosowania logistyki i płatności, a także przygotowania regulaminu i oferty na inny język.

Artykuł zewnętrzny